Article

Comunicat de l’1 d’octubre

per
Coordinadora Nacionall
1/10/2022

Just avui fa 5 anys, el poble de Catalunya va sortir al carrer a defensar la democràcia i el dret d’autodeterminació de la Nació Catalana. Centenars de catalans vam amagar urnes a casa, mantenir col·legis electorals oberts tot aquell cap de setmana i vam posar els nostres cossos i forces contra un Estat violent, autoritari i antidemocràtic. Un Estat que va preferir mutilar i ferir els nostres conciutadans abans de respectar l’autodeterminació dels pobles, essencial en qualsevol democràcia real.

La gesta de l’1-O va ser duta a terme pel poble català, i només pel poble, mentre els partits polítics ens enganyaven a tots, dedicats a idear estratègies per mantenir els seus interessos autonomistes ignorant l’anhel de llibertat, independència i revolta que hi havia per tots els carrers del nostre país el 2017.

Avui, 5 anys després, l’engany perdura, i els partits utilitzen el referèndum que volen enterrar per no perdre els vots de l’independentisme. Mentrestant, n’ignoren el resultat i fan tot el possible per evitar-ne l’aplicació, pactant dia rere dia amb Espanya, els seus partits i jugant al seu joc. També s'han detenir en compte el paper de les principals associacions civils que només contribueixen a la perpetuació de l'engany d'aquests darrers anys.

Per arribar a la independència, Catalunya necessita una societat civil independentista forta i mobilitzada, lliure del control partidista i d’interessos ocults. La FNEC és, ha estat i serà sempre al servei del nacionalisme català, fiscalitzant les accions d’aquells que l’afebleixen i posant el nostre granet de sorra per fer de Catalunya un país veritablement lliure, des de la Universitat. Som el sindicat dels estudiants nacionalistes, des de fa 90 anys.

Ara i sempre, Visca Catalunya Lliure!

El País Valencià, reconegut per l'Estat espanyol com a Comunidad Valenciana, té per bandera oficial la de la ciutat de València. Només un 29,1% de la població utilitza habitualment el valencià a casa, un 26,7% amb amics i un 19,1% en l’àmbit laboral. El PP ha estat la primera força política des de 1995 fins avui, governant ininterrompudament, excepte durant el període 2015-2023, quan va estar al poder el Govern del Botànic, format pel PSPV-PSOE, Compromís i Unides Podem.

Sorprenentment, el primer organisme de govern regional creat després del franquisme per construir l'autogovern es va denominar Consell del País Valencià. Aquest Consell, que era l'únic interlocutor amb l'Estat, enarborava la quadribarrada amb l'escut de Pere el Cerimoniós. Al mateix temps, la filial del PSOE s'hi anomena com a PSPV (Partit Socialista del País Valencià), tot i que mai empren aquesta terminologia.

Cal destacar que el 9 d'octubre de 1977, centenars de milers de persones es van manifestar a València amb senyeres, reclamant l'autogovern. Com es va passar d'aquesta situació, entre 1977 i 1979, a l'actualitat? La resposta rau en uns anys d'accions violentes blaveres contra la major part del País, amb agressions, assalts, bombes i atemptats impunes. Tots aquests fets es coneixen com la Batalla de València, esdeveniment que va trasbalsar la vida política del País Valencià i el va sotmetre a l'espanyolisme des de llavors fins a l'actualitat.

Manifestació del 9 d'octubre de 1977 a València

Això és el que pretén explicar la conferència a càrrec de Francesc Viadel i Girbés, que tractarà la Batalla de València des de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona. Estudiant, hi estàs convidat, perquè, com a catalans, tenim el deure de conèixer la història de la lluita per l'alliberament dels nostres germans valencians.